In Memoriam Nico Spierings

Nico Spierings 02 250Op vrijdag 20 december 2019 is plotseling onze trouwe en betrokken vrijwilliger Nico Spierings op 82-jarige leeftijd overleden. Nico werd geboren op 5 december 1937 en is opgegroeid in de Molenstraat, tegenwoordig de Heer en Beekstraat, in Rosmalen.

Nico en Zus getrouwd 1965 250In 1965 trouwde hij met zijn liefde , Zus van de Ven uit de Maliskamp. Nico en Zus kenden elkaar dit jaar al 60 jaar, waarvan 54 jaar getrouwd.

Nico was het type van een stille werker, hij was geen prater, hij was meer een doener, ook in z’n werk. Nico ging naar school om meubelmaker te worden, maar hij werd postbode in Rosmalen. Samen met Zus heeft hij van 1969 tot en met 1984 een winkel in kleding en fournituren gerund aan de Dorpsstraat, op de locatie waar nu Eetcafé de Likkepot is gevestigd.

Nico is al een hele tijd betrokken bij onze Heemkundekring, begonnen op Landgoed Coudewater en daarna in ons huidige Heemhuis in Perron-3 heeft hij zijn vrijwilligerswerk gedaan. Altijd bezig met z’n handen, alle knipselkranten zijn door zijn handen gegaan om te verwerken.
Dorpsstraat anno 250Computers, nee dat was niks voor Nico. Altijd stond hij klaar om te helpen bij alle activiteiten, maar ook voor zo maar ’n praatje kon je bij Nico de Flip terecht. Deze Rosmalense bijnaam van Nico, maar ook van zijn vader, stamt uit het verre verleden toen ergens in zijn familie de naam Flipse voorkwam.

NicoSpierings 300Nico deed meer, hij zorgde bijv. voor onderhoud op het kerkhof bij de Lambertuskerk. Maar ook op Mariaoord was hij samen Zus actief op zondag om ondersteuning te geven en mensen te begeleiden naar de Kapel voor de zondagsdienst.

Wij wensen zijn vrouw Zus, de kinderen John met Sylvia, Eric met Mariët en Wilbert met Irma en de kleinkinderen Merel, Joanne met Kylian en Cathy heel veel sterkte de komende tijd.

Moge de vele mooie herinneringen aan Nico hierbij een troost zijn.

Namens bestuur, vrijwilligers en leden
Heemkundekring Rosmalen
Rien van den Broek, voorzitter