SamenLoop voor Hoop in Rosmalen

LogoSamnloopIn het weekend van zaterdag 31 augustus en zondag 1 september 2019 vond op terrein tussen Sporthal De Hazelaar, het Rodenborch Collega en het HUB-schoolgebouw de eerste SamenLoop voor Hoop in Rosmalen plaats.

Een geslaagd evenement met heel veel vrijwilligers aangestuurd door Wilma van Beekveld. Er deden 50 teams mee met 1100 lopers, gedurende 24 uur werd er continu gewandeld over het parcours van 600 meter.

Het eindresultaat meer dan € 150.000,00 werd er opgehaald voor KWF Kankerbestrijding.

Heemkundekring Rosmalen ondersteunde het initiatief SamenLoop voor Hoop in Rosmalen.

Tijdens het weekend werden ERE-gasten, ca. 30 mensen die kanker hebben of gehad hebben verwent in de aula van het HUB-gebouw. Heemkundekring Rosmalen plaatste in de aula grote fotodoeken met historische plekken van Rosmalen.

Op zondagmiddag presenteerde Jo Versteijnen een fotoreportage van Rosmalense families en dorpsgezichten uit vroegere tijden in Rosmalen.

Een van de teams ‘Walking Bevers’ zorgde voor presentatie van Heemkundekring Rosmalen, er werden een aantal ansichtkaarten verkocht en ook een tweetal nieuwe leden geworven.

Klik op een foto voor een grotere foto.