Gerrit Mol postuum onderscheiden

FVB07724

FVB00903Tijdens de vrijwilligersavond op dinsdagavond 30 januari 2024 is Gerrit Mol postuum onderscheiden met het zilveren draaginsigne van Brabants Heem vanwege zijn veelzijdige inzet voor de heemkundekring. Hij was een Rosmalenaar met veel kennis van de geschiedenis van ons oude dorp. Gerrit heeft mede aan de wieg gestaan van de onlangs hernieuwde Rosmalla. Daarnaast was hij een regelmatige schrijver van stukken over wetenswaardigheden uit het verleden van Rosmalen. Ook heeft hij trouw het register van de Rosmalla voor de website van de heemkundekring steeds aangevuld met de gegevens van de nieuwste uitgaves.

De draaginsigne is uitgereik aan zoon Peter-Jan Mol in bijzijn van zijn gezin, zwager Gaël Hennion en neef. Gerrit was maandag 27 november 2023 plotseling overleden. 2023. De onderscheiding was een dag voor zijn overlijden aangevraagd.

De foto's van de vrijwilligersavond, inclusief de uitreiking en de lezing van Jeff van Schijndel zijn via onderstaande link te bekijken.

Foto's vrijwilligersavond

Brabants Heem eert Jo Versteijnen met de zilveren draagspeld

FVB07724

Het bestuur van de Heemkundekring Rosmalen heeft Jo Versteijnen bij Brabants Heem voorgedragen voor het zilveren draaginsigne vanwege zijn meer dan 25 jarige inzet voor de heemkundekring.

Het verzoek werd door Brabants Heem toegewezen en op de volgende wijze gemotiveerd:
‘Als blijk van waardering voor zijn grote aandeel in de beoefening van de heemkunde, met name voor het toegankelijk maken en als beheerder van het archief, als lopende encyclopedie wat betreft zijn kennis over de oude Gemeente Rosmalen en als vraagbaak voor alle leden van de heemkundekring en ver daarbuiten, alles voor deze heemkundekring in het bijzonder en voor Brabants Heem in het algemeen’.

Foto's van de uitreiking zij te zien via onderstaande link:
Foto's uitreiking